본문 바로가기
  • 반가워요 : )
영어 공부

할부로 하다, 일시불로하다, 요금제 영어로하면?

by 교육의 기울기 2020. 12. 8.
반응형

할부로 하다. 일시불로 하다. 요금제 영어로 하면?

 

할부로하다, 일시불로 하다는 영어로 어떻게 말하지?

 

Installment, monthly payments = 할부,분납금

Can I pay the bag in installment?

그 가방 할부로 사도 될까요?


Can I make a monthly payments?

 

One-off payment, single payment 일시불

Can I pay in one-off payment?

일시불로 사도되겠죠?


Can I pay at once?

 

Phone plan = 요금제

 

내가 만든 실 예문

 

I use phone plan which costs 7$. It is very cheap because my phone plan company is not a major big company.

And It is called 'Economic' phone plan. and It was originally $35phone plan and I could use data infinitely. but I got it when they were promoting their phone plan. so it was discounted off from 35$ to 25$. 

And I'm using a specific credit card which is... I don't know, maybe It seems they have a contract with each other

Anyway if I use over $300 a month with this credit card, Phone plan payment is also discounted

So I pay only $7 a month as a phone plan payment.

And there is not any kind of installment plan. because I always buy phone with a single payment. If I buy a phone with installment, I have to pay interest and  also it will get  hard to follow my money flow. That's why I always prefer one-off payment.

 

나는 7달러 짜리 전화 요금제를 사용한다. 나의 전화 요금제 회사는 큰 회사가 아니기 때문에 매우 싸다.

그리고 그것은 '경제' 전화 요금제라고 불린다. 그리고 그것은 원래 35달러 요금제였고 나는 데이터를 무한히 사용할 수 있었다. 그러나 나는 그들이 전화 요금제를 홍보할 때 구매했다. 그래서 그것은 35달러에서 25달러로 할인되었다.

그리고 나는 특정 신용카드를 사용하고 있는데, 그건.. 잘 모르겠는데. 아마 서로 계약한것같아.
어쨌든 이 신용카드로 한 달에 300달러 이상을 사용하면 전화 요금도 할인된다.

그래서 나는 전화 요금 지불로 한 달에 7달러만 지불한다.

그리고 할부는 없다. 왜냐하면 나는 항상 휴대폰을 한 번에 사기 때문이다. 할부로 휴대폰을 사면 이자를 내야 하고 돈 흐름을 따라가기도 어려워진다. 그래서 나는 항상 일회성 결제를 선호한다.

 

 

 

반응형

댓글